Schuld bij Delta?

1 juli 2015

Schuld bij Delta?

Als je een achterstand oploopt met de betaling van de energie aan Delta kun je, in overleg, een betalingsregeling afspreken. Dit doet Delta samen met de Vereniging van Zeeuwse Gemeenten. In de voorlichting hierover op de website van Delta staat, volgens de SP, echter een storende fout.

Volgens de website van Delta is een betalingregeling alleen bespreekbaar bij een schuld, of hoger uitgevallen eindafrekening, van boven de € 300,- en dat is onjuist. De SP heeft met Delta gebeld en tijdens het telefoongesprek werd direct duidelijk dat ook bij een lager bedrag een betalingsregeling mogelijk is.

De SP vindt dat Delta en ook de Verenigde Zeeuwse Gemeenten deze voorlichting moeten aanpassen op de website zodat mensen met een lagere schuld niet weerhouden worden een betalingsregeling aan te vragen.

“Dat de Zeeuwse gemeenten borg staan voor het hebben van de meest noodzakelijke voorzieningen voor haar burgers is een groot goed. Dus laten we er dan ook voor waken dat het bedrijfsleven die deze voorzieningen levert de burger juist informeert.” Aldus SP fractievoorzitter Jo Janssens.

Jo heeft de volgende schriftelijke vragen ingediend bij het college.