Eerste successen haltes Lijn 19

9 juli 2024

Eerste successen haltes Lijn 19

Foto: SP Hulst

Vrijdag 5 juli heeft de SP-fractie in de provincie Zeeland een motie ingediend. De motie wil dat de provincie Connexxion verplicht om buslijn 19 naar Roosendaal te laten stoppen op Stabroek P+R of een andere gunstige plek waar reizigers kunnen overstappen op de snelbus naar Antwerpen.

En hoe leuk is dat? De SP motie is met algemene stemmen aangenomen. De gedeputeerde (verantwoordelijke bestuurder voor het ov) heeft vrijdag 5 juli toegezegd om spoedig met Connexxion in overleg te gaan om de haltestop zo snel mogelijk in te voeren.

Wethouder Hulst wil weer haltes in Clinge en Nieuw-Namen.

Naar aanleiding van de petitie om de haltes in Clinge en Nieuw-Namen te behouden heeft Pieter de Bruijn (D66) in de gemeenteraad vragen gesteld. Na eerder het stilletjes laten verdwijnen van de haltes, wil de wethouder nu wel dat Connexxion de haltes in Clinge en Nieuw-Namen gaat aandoen.

Dit schrijft de PZC erover:

"Het is tegen het zere been van de SP in Hulst. De partij, niet vertegenwoordigd in de gemeenteraad, is onlangs een petitie gestart om Clinge en Nieuw-Namen weer in het routeboek op te nemen. Reizigers kunnen gebruikmaken van de haltetaxi, maar wie daarmee vanuit Clinge of Nieuw-Namen naar het busstation in Hulst wil, kan volgens de SP bedrogen uitkomen. De haltetaxi rijdt pas om 7 uur, terwijl de eerste bus naar Roosendaal een halfuur eerder vertrekt. De petitie is al tientallen keren ondertekend.

Wethouder is boos
Pieter de Bruijn (D66) vroeg Depauw donderdagavond tijdens een gemeenteraadsvergadering of het besluit kan worden teruggedraaid. De wethouder reageerde klip en klaar. ,,Wij vinden dit ook geen goede oplossing en dat hebben we ook onder de aandacht van de provincie gebracht. Voor 1 september moeten wij aangeven of we Clinge en Nieuw-Namen terug willen als halte."
Het hele artikel lees je hier.

Heb jij de petitie al ondertekend?

Vind jij ook dat Hulst beter ov verdient? Onderteken dan onze petitie. Zo help je ons om Connexxion te bewegen om de haltes in Clinge en Nieuw-Namen weer in de route op te nemen.