SP Hulst kiest haar afdelingsbestuur

2 juni 2024

SP Hulst kiest haar afdelingsbestuur

Foto: Rob van Willigenburg

De algemene ledenvergadering van de SP afdeling Hulst was een groot succes en heeft een nieuw afdelingsbestuur gekozen. Met de benoeming van Patrick Keizer als nieuwe voorzitter en Silvio Tichelaar als nieuw bestuurslid, belooft er in de afdeling een frisse wind te gaan waaien.

Het is fantastisch om te zien hoeveel er de afgelopen twee jaar is bereikt samen met oud-voorzitter Ger van Unen en het vorige bestuur. Van acties tegen de PFAS-vervuiling vanuit 3M net over de grens op de Westerschelde, de fantastische acties tegen de ontpoldering van de Hedwigepolder, de BBQ voor de leden, Kerngroepbijeenkomsten met onder andere gastsprekers Theo Coskun en Sem Stroosnijder, scholingen, regio-overleggen, regio-conferenties, partijraad-vergaderingen en SP-congressen, acties om buschauffeurs te ondersteunen, acties tegen de afbraak van het OV in Zeeland, acties voor het behoud van Eerste Hulp in Terneuzen en Goes, deelname aan de Roze Zaterdag in Goes, bijeenkomsten met Sandra Beckerman en Jimmy Dijk, onze deelname aan de Natuur- en MilieuMars in Middelburg van de Zeeuwse Linkse Jongeren en de Zeeuwse Milieu-federatie, de aftrap van de de SP-campagne voor de Europese Verkiezingen in Middelburg en uiteraard onze deelname aan landelijke SP-manifestaties voor onder andere een betaalbare energierekening en een fatsoenlijk pensioen, tot de onophoudelijke strijd voor het tolvrij maken van de Westerscheldetunnel, de betrokkenheid en inzet van de SP afdeling Hulst was en blijft bewonderenswaardig.

Met de blik op de toekomst en de komende Gemeenteraadsverkiezingen in het vooruitzicht, kan de afdeling rekenen op een gemotiveerd en enthousiast nieuw bestuur.
Tot slot hebben we samen naar een indrukwekkende film gekeken: The Old Oak, de nieuwe film van tweevoudig Gouden Palmwinnaar Ken Loach (I, Daniel
Foto: Rob van Willigenburg
Blake, Sorry We Missed You). De Britse filmmaker levert opnieuw een sterk sociaal drama af dat zich afspeelt in de arbeidersklasse van het hedendaagse Engeland. Oprecht, hoopvol en actueel. Een echte aanrader!

William verrastte ons nog met een voordracht en na afloop van de vergadering was er natuurlijk tijd voor een gezellige borrel, waar leden met elkaar in gesprek konden gaan en plannen konden smeden voor de toekomst.

SP afdeling Hulst zit vol energie en inspiratie en is klaar is om de strijd voor menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voort te zetten.

Laten we samen bouwen aan een betere en eerlijkere toekomst voor iedereen. Met vastberadenheid en solidariteit kunnen we grote veranderingen teweegbrengen. De SP afdeling Hulst is er klaar voor, en jij kunt daar ook deel van uitmaken. Sluit je aan en maak het verschil!