Geslaagde Kerngroep bijeenkomst SP Hulst

13 oktober 2022

Geslaagde Kerngroep bijeenkomst SP Hulst

Foto: Marja Snoeren / SP Hulst

Elke 2e dinsdag van de maand - met uitzondering van de vakantieperiode - organiseert SP Hulst een kerngroep bijeenkomst voor haar leden. Deze keer was er een bijzondere gastspreker uitgenodigd, de heer Theo Coskun uit Rotterdam.

Het was een bijzonder geslaagde avond. Theo vertelde eerst iets over zichzelf en zijn geschiedenis met de SP. Geboren in Tilburg, in Rotterdam neergestreken via Arnhem en Nijmegen. De SP kwam voort uit de PSP, waar Theo zijn roots had. Hij heeft binnen de SP alles meegemaakt en vele functies bekleed, van raadslid tot wethouder, van lid tot lokaal bestuurslid en ook lid van het partijbestuur. Niet omdat hij dat zo graag wil, maar omdat men vond dat hij nodig was. En hij heeft zelfs de illusie, zo zegt hij zelf, dat men af en toe naar hem luistert. Op zijn 72e is hij opnieuw gekozen in het Partijbestuur van de SP landelijk en in Rotterdam als fractievoorzitter in de gemeenteraad.

Foto: Marja Snoeren / SP Hulst
De leden van de kerngroep hebben zichzelf kort voorgesteld en daarna kon iedereen die dat wilde elke vraag aan Theo stellen die ze altijd al graag hadden willen stellen maar nooit konden of durfden te stellen. En daar heeft iedereen vlot gebruik van gemaakt. Energie, Oekraïne, sancties tegen Rusland, onze achterban, de versplintering, niet-stemmers, activisme, stemplicht, basisinkomen, pensioenen, toeslagenaffaire, Openbaar Vervoer, allemaal onderwerpen die langs zijn gekomen.

Al met al een bijzonder geslaagde avond en voor herhaling vatbaar.
Voor de volgende kerngroep is het de bedoeling weer een bijzondere gast uit te nodigen.