SP bij Presentatie Project Perkpolder

14 december 2017

SP bij Presentatie Project Perkpolder

Foto: rob van willignburg / sp

Woensdagavond, 6 december was een groep SP'ers aanwezig op de informatiebijeenkomst voor Project Perkpolder. Er zou met name meer informatie gegeven worden over de gigantische grondverplaatsing en ophoging van het gebied voor de geplande golfbaan. Omwonenden die zich georganiseerd hebben in de Stichting Schone Polder maken zich het meest druk over de kwaliteit van de grond. Het gaat tenslotte om de aanvoer van rond de 7 miljoen kuub.

De bedrijven die aanwezig waren en inlichtingen verschaften op de vele vragen van bezorgde omwonenden bleven opvallend oppervlakkig met hun antwoorden. De herkomst van de grond is niet bekend en verder zijn er standaard keuringscontroles. De ontwikkelaar van het gebied ontvangt geld voor de aanvoer van de grond en niet andersom en dat geeft te denken. Ook was de kaart niet te zien waar de uiteindelijke hoogteverschillen op zijn aangegeven.

Begrijpelijk zijn dus de zorgen van Stichting Schone Polder die deze avond heeft benut om nogmaals hun Alternatief Plan Perkpolder te overhandigen aan wethouder Driessche. Hiermee kan Hulst zijn voordeel doen om samen te werken met betrokken inwoners.

Foto: rob van willignburg / sp
overhandiging van Alternatief Plan Perkpolder door Charles en Ingrid Heiszler van Stichting Schone Polder.

Zoals al eerder vermeld is de SP niet blij met de hele opzet van Plan Perkpolder. De oeververbinding met de overkant is verdwenen en de Westerscheldetunnel is nog niet tolvrij. Wel wordt er nu over de hele linie ingezet op de welgestelde burger met deeltijdwoningen, een 18 holes golfbaan, een jachthaven met 350 tot 500 ligplaatsen en een luxe hotel/restaurant.... En geen woord over sociale woningbouw!