Groene “klap” long van zeeuws vlaanderen.

7 juni 2017

Groene “klap” long van zeeuws vlaanderen.

Foto: rob van willigenburg / rob van willigenburg

SP-Hulst is een beetje in verwarring over uitspraken die gedaan zijn in de pers over de aanleg van een nieuw wandelpad en trotse projectleiders over minder landbouw en meer natuurlijk bos, terwijl er allang een nieuw ontworpen desastreus bestemmingsplan op de plank ligt. De gemeente heeft een massale bomenkap aangekondigd. Het gaat om een totale bosoppervlakte van wel  33.5 hectare.

Het bos moet plaatsmaken voor landbouwgrond. Landbouwgrond? Bekijk eens de Google Satelliet kaart en scroll rond over de gemeente Hulst en ziedaar: 1 grote lappendeken aan landbouwgrond. Bomen en bos is al een schaars goed dus. O, kijk: Groot Eiland, wat een flink uit de kluiten gewassen mooi bosgebied…ja en daar gaat dus de botte bijl in!

Foto: rob van willigenburg / rob van willigenburg

De gemeente baseert haar besluit op een oude Rijksregeling uit de jaren negentig van de vorige eeuw dus van bijna dertig jaar geleden. De 35,5 hectare valt sinds die tijd onder Bestaand Natuurgebied omdat men stopte met het gebruik als landbouwgrond.

Onder voorwendselen dat de Provincie in haar Natuurgebiedsplan Zeeland van 2001 dit gebied onterecht Bestaand Natuurgebied heeft gegeven hebben de eigenaren druk gezet op Provincie en Gemeente. Deze zijn overstag gegaan omdat er gedreigd werd met een planschadeverzoek door waardevermindering van de gronden. Hoeveel hebben we over voor een beetje meer natuur? Ach je geeft het beestje gewoon een andere interessant klinkende naam:  ‘agrarisch beheergebied van ecologische waarde’ b.v.. Kost niks en je breit lekker verder aan je lappen deken.

Foto: riumtelijke plannen.nl / riumtelijke plannen.nl

Je kunt bezwaar maken van 1 juni  t/m 12 juli bij de afdeling Wonen en Werken bij gemeente Hulst.

Reacties

We hebben al zo weinig bomen hier in Zeeuws Vlaanderen dus laat staan dat bos ,het kleine stukje bos wat we hadden bij de braakman ook al weg,hebben jullie iets tegen bomen ofzo :(

Handen af van onze mooie bomen. Laat het kleine beetje natuur met rust.

Handen af van onze mooi bomen

Landbouwgrond hebben we hier genoeg. Bomen nooit teveel

Laten staan die bomen.Liefst nog bomen erbij.

Er is in Nederland te veel landbouwgrond.
Een bos is méér dan alleen bomen op een rij.
Bomen zorgen ook voor schone lucht.
Veel bomen trekken veel vogels en dieren en insecten aan.
Een parkachtig bos trekt recreatie
Juist in zeeland hebben gezinnen behoefte aan meer bos.

Ik wil graag bezwaar maken, maar op de site van de gemeente Hulst is wonen en werken niet zomaar te vinden. Misschien kunt U een link toevoegen, zodat men meteen bezwaar kan maken?

Ik maak zeker bezwaar tegen de bomenkap!!!!

Over bomen kappen kunnen we in de hattingalaan meepraten,ze vragen"de gemeente"een vergunning aan voor 3 en ze kappen er 8. Maar we hebben ook bewoners die tegen bomen zijn jammer genoeg.

Hoe meer bomen/bossen hoe gezonder de bevolking.........

Dit verbaast mij enorm. Ik op vele plaatsen in de gemeente Hulst landbouwgrond veranderen in natuurgebied. BV. De Hedwig, de Perkpolder, de Putting enz. Nu ineens wordt er van natuurgebied landbouwgrond gemaakt en niet zomaar een natuurgebied maar een groot stuk bos. Echt belachelijk.

Die bomen mooi laten staan ,ik maak bezwaar

Die bomen zijn de zuurstof voor de mens, zijn jullie gek geworden?

Bomen leveren de zuurstof voor de mens, daar moeten ze van afblijven.

SP-Hulst en de SP fractie in de Provinciale Staten is bezig dit besluit te onderzoeken en bereiden vragen voor. Momenteel kunt u het beste uw bezwaar indienen bij het loket Wonen en Werken op het gemeentehuis alwaar de plannen ter inzage liggen.

Ik wens mijn neefjes schone lucht; hun leven lang...
dus hou dat dwaze geldminnende kapmes in bedwang!

#nognooitnaarNGgekekenzeker?! #it'sallaboutthemoneyzeker?!
#vastweertrotsopjulliezelfzeker?!
#politicsruinourplanet!

Leuk dat we er allemaal iets tegen hebben ,helaas dat er maar twee of drie een bezwaar hebben gemaakt tegen de plannen ,maar goed het is in ieder geval meer dan niets doen , groetjes