Henk van Gerven in Hulst en Terneuzen.

16 februari 2017

Henk van Gerven in Hulst en Terneuzen.

Foto: sp / sp

SP Tweede Kamerlid en huisarts Henk van Gerven is vrijdag 17-02-2017 in Hulst voor een werkbezoek om de problemen van de kleine scholen in de gemeente met eigen ogen te zien. SP-kandidaat Tweede Kamerlid Ger van Unen uit Kloosterzande zal Henk de hele dag begeleiden. De SP heeft zich in de gemeenteraad van Hulst, de Provinciale Staten van Zeeland en in de Tweede Kamer altijd al ingezet om meer geld te krijgen voor krimp, leegloop en te kleine scholen. Met de verkiezingen en de eventuele coalitieonderhandelingen zal de SP dit natuurlijk opnieuw doen.

s´Middages is Henk van Gerven op de markt bij winkelcentrum Zuidpolder in Terneuzen om samen met SPers uit Hulst en Terneuzen met mensen in gesprek te gaan over wat zij vinden van een Nationaal ZorgFonds. De berekeningen van het Centraal Plan Bureau laten zien dat het invoeren van het Nationaal ZorgFonds niet alleen mogelijk is, het is goed voor de koopkracht en levert ook werkgelegenheid op.

Het Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico wordt momenteel al gesteund door meer dan 250.000 mensen. Uit onderzoek van Maurice de Hond blijkt dat de achterban van alle partijen het Nationaal ZorgFonds een goed plan vindt. De SP denkt dan ook dat de Zorg het belangrijkste onderwerp gaat worden tijdens deze verkiezingen.

A.s. zaterdag 18 februari is er weer een grote manifestatie voor het ZorgFonds in Den Haag waar opnieuw duizenden sympathisanten op af zullen komen. Ook vanuit Zeeland vertrekken er bussen naar de demonstratie.