SP aan de poort bij Dethon

17 november 2010

SP aan de poort bij Dethon

De Hulsterse afdeling van de SP is woensdag tijdens het ochtendgloren bij de poort van de sociale werkvoorziening (DETHON) gaan staan om mensen te informeren over de forse bezuinigingen op de sociale werkvoorziening.

Bovendien heeft de partij de werknemers opgeroepen om in verzet te komen tegen de plannen van dit kabinet door handtekeningen op te halen en de werknemers op te roepen op 27 november naar de manifestatie tegen deze bezuinigingen te komen. Deze actie is onderdeel van de campagne ‘Armoede werkt niet’ van de SP. De partij protesteert hiermee tegen de plannen van het nieuwe kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB-uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen.

SP fractievoorzitter Ger van Unen: ‘Met deze plannen zullen tienduizenden mensen met een arbeidsbeperking achter de geraniums en in de armoede belanden. Zij mogen niet de rekening van de crisis gaan betalen. Ook in Hulst zal dit ernstige gevolgen hebben.

Daarom roepen wij de werknemers van de DETHON en sympathisanten op om naar de landelijke manifestatie in de Brabanthallen te den Bosch te komen en te protesteren tegen dit asociale afbraakplan.’ Op de campagnewebsite www.armoedewerktniet.nl kunnen mensen de petitie ondertekenen en een persoonlijk verhaal kwijt. Ook is er meer achtergrondinformatie te vinden o.a. over de manifestatie van 27 november.