De Tragikomedie van de Fietsvoetveer kwestie (door Ir. A. F. M. Broekmans)

19 februari 2006

De Tragikomedie van de Fietsvoetveer kwestie (door Ir. A. F. M. Broekmans)

SP afdeling Hulst geeft een boekje uit over het fiets-voetveer geschreven door Ir. A. F. M. Broekmans. Het boekje heeft de titel:
"De tragikomedie van de fietsvoetveer kwestie Kruiningen- Perkpolder."

Het eerste exemplaar zal op maandag 20 februari aangeboden worden door dhr. Broekmans en SP-afdelingsvoorzitter Ger van Unen aan burgemeester Mulder van Hulst. Dit vind plaats in het gemeentehuis van Hulst om 11.15 uur.

Dhr Broekmans overhandigt boekje

De SP geeft dit boekje uit omdat de afdeling een groot bewonderaar is van de voorvechter van het fiets- voetveer.
Het boekje gaat over de geschiedenis van het veer Kruiningen- Perkpolder, het verdwijnen van deze voorziening, de rol van de westerscheldetunnel, het Plan Perkpolder maar vooral ook over de strijd van dhr. Broekmans tegen de overheden. Het boekje is een mooi overzicht geworden voor een ieder die ook graag een fiets- voetveer voor deze regio wil.
Ger van Unen: ”Ik weet niet hoe het u vergaat bij het lezen van dit boekwerkje. Maar bij ons ontstond er in toenemende mate bewondering voor de opsteller, Ir. A.F.M. Broekmans. Niet alleen kenmerkt de heer Broekmans zich als een voorvechter voor wat hij recht vindt, maar hij doet dat ook met een volharding die zich alleen maar laat bewonderen. Een echte doorbijter. Iemand die zich niet opzij laat zetten door overheidsinstanties. Maar het belang van de gewone man en vrouw, zonder daar zelf ook maar iets wijzer van te worden, probeert te verdedigen. Eigenlijk in persoon het prototype van wat wij als SP Hulst ook proberen te zijn. Opkomen voor de belangen van hen die door de overheid in de steek zijn gelaten”.
Het boekje wordt gratis aangeboden door de SP en is in de komende periode verkrijgbaar op plaatsen waar het verkiezingsmateriaal te vinden is, zoals in de bibliotheken en op de debatavonden. Het boekje is ook te bestellen via deze website.