Sinterklaas spreekt bij comm. Samenleving

5 december 2012

Sinterklaas spreekt bij comm. Samenleving

Op uitnodiging van de SP heeft Sinterklaas de commissieleden toegesproken tijdens de commissie Samenleving.Sint op gemeentehuis
Sinterklaas roept de commissie op zich sterk te maken voor het grote aantal kinderen dat onder de armoedegrens moet opgroeien in de gemeente.
Uit onderzoek van de SP Hulst blijkt dat ongeveer 400 kinderen in armoede opgroeien. Thuis is te weinig geld voor een gezonde maaltijd, schoolreisjes, nieuwe kleren of een verjaardagscadeautje voor vriendjes. Kinderen die deze dagen hun schoen zetten treffen die steeds vaker leeg aan, de volgende ochtend.

Het kan zo niet langer, vindt de SP Hulst. Daarom heeft de SP vele lege kinderschoenen verzameld, hét symbool voor kinderen die opgroeien in armoede. Op 5 december zijn deze aan wethouder van Driessche overhandigd.
De Sint vraagt de hulp van deze commissie en wil dat het college er bij het Rijk op aandringt dat er een plan moet komen om de armoede onder kinderen in Hulst en rest van Nederland op te lossen. Ondanks de crisis zijn wij een rijk land en een rijke stad, als we eerlijker delen hoeft in de toekomst geen kinderschoen meer leeg te staan. Laat de kinderen niet de rekening krijgen van de crisis!
De SP bereidt een motie voor,die ingediend gaat worden tijdens de raadsvergadering van 20 december. Het hoofdonderwerp in deze motie is natuurlijk armoedebestrijding.

Sinterklaas bezoekt voedselbank