Gemeente: bij de aardappelen rechts af

31 oktober 2012

Gemeente: bij de aardappelen rechts af

Voor de gemeentelijke dienstverlening (gemeenteloket) in Kloosterzande is Hulst al sinds 2009 op zoek naar een nieuwe locatie. De SP heeft meegedacht en vindt het bankgebouw in de Cloosterstraat of de bibliotheek nog steeds een uitstekend alternatief. Deze opties worden nu echter op voorhand afgekeurd door de fractie van Groot Hontenisse. In een initiatiefvoorstel zal het gemeenteloket namelijk in de buurtsuper ondergebracht worden.

Uit het antwoord van B&W op onze vragen over de uitkomst van de onderzochte mogelijkheden blijkt dat er nog nooit een onderzoek heeft plaatsgevonden. Toch beweert de fractie van Groot Hontenisse dat "regelgeving" onze alternatieve locaties uitsluit. Dus is er toch onderzoek gedaan. De uitkomst van het onderzoek blijft zoek en het lijkt of er al een standpunt is ingenomen.
Dit zal van korte duur zijn: als het aan de nieuwe regering ligt zullen we met onze op turbo-diesel aangedreven rollators naar Zierikzee moeten rollen om thuiszorg aan te vragen.

antwoorden van B&W: