Meldpunt werk en inkomen (vervolg)

7 april 2012

Meldpunt werk en inkomen (vervolg)

Meldpunt Het meldpunt voor klachten over de werkwijze van het loket Werk en Inkomen blijft voorlopig op deze website actief.
Het meldpunt is amper 10 dagen oud en er zijn al 16 meldingen binnengekomen. Men heeft veelvuldig van de enquête gebruik gemaakt en is er ook direct kontact opgenomen met de Hulpdienst. In twee gevallen kon de Hulpdienst meteen aan de slag met begeleiding en voorlichting.
De gegevens van de 4 vragen uit de enquête van dit meldpunt worden binnenkort op deze website bekend gemaakt.

Wij willen nogmaals benadrukken, voor alle mensen die reageren, dat de gegevens en besproken problemen die met de Hulpdienst gedeeld worden niet met anderen worden gedeeld. In Hulst kan De Hulpdienst van de SP bouwen op een zeer vertrouwelijke staat van dienst sinds 2005.

De klachten en problemen van mensen die gereageerd hebben zijn zeer divers. Ook merken we op dat er een groot aantal mensen is dat niet graag met hun probleem naar voren durft te komen. Enerzijds omdat niemand met zijn probleem te koop wil lopen, anderzijds omdat men niet weet bij welke Instantie men aan kan kloppen omdat men
het vertrouwen mist. Dit is een zeer slechte zaak en dat is tenslotte ook een van de redenen dat wij deze actie begonnen zijn.
De SP stelt met deze actie het functioneren van de gemeente aan de kaak als het gaat om de opvang en begeleiding van haar burgers die in zware problemen zitten. Met de uitkomst van dit onderzoek hopen we daar verbetering in aan te brengen.

Naar Meldpunt: