1 voor allen, de ketting van solidariteit

27 november 2011

1 voor allen, de ketting van solidariteit

Leden van de afd. Hulst hebben handschoenen verzameld voor de actie "Armoede werkt niet"
Op woensdagmorgen stonden er een aantal leden van de SP Hulst met de "Ketting van solidariteit" voor de supermarkt in Kloosterzande. Ondanks dat het een koude ochtend was hebben deze "die hards" verschillende steunbetuigingen op kunnen tekenen en op kunnen hangen aan onze "Ketting van Solidariteit"

Mildred en Marianne

Waarom doen we dit?
Jonggehandicapten, bijstandsgerechtigden en werknemers van de sociale werkplaats moeten een deel van hun inkomen inleveren en 60.000 plekken in de sociale werkvoorziening worden geschrapt. Hierdoor zullen tienduizenden mensen achter de geraniums en in de armoede belanden of ze worden aan het werk gezet onder het minimumloon.
Chronisch zieken en gehandicapten wordt de zorg ontnomen. Zij krijgen minder zorg, maar moeten er meer voor gaan betalen. Kinderen in het speciaal onderwijs krijgen minder begeleiding en ondersteuning.
Voor kinderen die jeugdzorg nodig hebben, komt er een financiële drempel. Dit zijn foute plannen en deze mensen mogen niet de rekening van de crisis betalen.
Daarom organiseert de SP samen met de PvdA, de Abvakabo, de Bijstandsbond, FNV Bondgenoten, Wajong Centraal, Platform Verontruste Ouders, Walk of Shame, Rekening Retour, Terug naar de Bossen en anderen de manifestatie ‘Armoede werkt niet’.

Wat:
Manifestatie om te protesteren tegen de bezuinigingen op de sociale werkvoorziening, jonggehandicapten, bijstandsuitkeringen, passend onderwijs, de zorg etc. etc.

Wanneer:
Zaterdag 10 december 2011
van 13:00 – 16:00 uur

Waar:
Brabanthallen in Den Bosch (Baroniehal
Wil je hier ook aanwezig zijn en je stem laten horen maar je weet niet hoe je daar kunt geraken, stuur dan een berichtje en misschien kunnen wij als SP Hulst vervoer regelen.