Vragen onrecht met kerstbomen

7 december 2009

Vragen onrecht met kerstbomen

Hoewel de SP de kerstversiering in Hulst echt wel mooi vind is het voor ons echter onacceptabel dat deze investering alleen naar Hulst gaat en onze dorpen verstoken blijven van een kerstboom, zoals in voorgaande jaren het geval was. De SP daagt de gemeente uit om nog voor het einde van deze week haar fout goed te maken. Anders gaat de SP zorgen voor kerstbomen in de dorpen.

Schriftelijke vragen

Kloosterzande, 07 december 2009

Geacht college,

De SP is zeer verbaasd over een artikel in BN de Stem/PZC, waarin gemeld wordt door de gemeentewoordvoerster, dat er besloten is geen kerstbomen meer te plaatsen in onze dorpen. Blijkbaar is dit besloten na een kerntakendiscussie dat dit geen kerntaak voor onze gemeente meer is.

Alleen in Hulst is er nog plaats voor een, maar liefst 10 meter hoge, kerstboom in de tuin van de Basiliek.

De SP is hier op zijn zachtst gezegd verbolgen over en stelt de volgende vragen:

1. Wanneer is deze zogenaamde kerntakendiscussie gecommuniceerd met de gemeenteraad?

2. Wat zijn de kosten van het plaatsen van kerstbomen in onze dorpen?

3. Wat kost het om een, maar liefst, 10 meter hoge kerstboom te plaatsen met een hoogwerker In de tuin van de Basiliek?

4. Wat levert deze bezuiniging de gemeente op?

5. Vind U het gek dat de bewoners van onze dorpen zeggen: “het gaat alleen om Hulst, Hulst Hulst?

6. Kunt u zorgen dat er deze week nog een mooie boom komt te staan in al onze dorpen, net als voorgaande jaren?

7. We vragen van u dat u snel en adequaat reageert met een positieve reactie. Mocht u uw essentiële taken hier laten liggen dan zal de SP de fouten van een gemeente die in gebreke blijft goed maken.

Vind u dat een goed idee?
Graag zien wij spoedig uw antwoord tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Ger van Unen Fractievoorzitter SP-Hulst.

Hulst krijgt toch kerstbomen.