SP-fractie met kluitje in het riet

3 september 2007

SP-fractie met kluitje in het riet

De SP-fractie in Hulst is ontevreden over de beantwoording door het college van B&W van schriftelijke vragen die de fractie op 7 juli heeft gesteld.

Op 7 juli heeft de SP-fractie zes uitgebreide vragen over de afwijzing van een vergunning voor een dragstrip en de instemming van het college met de mogelijke komst van een racecircuit naar Hulst. Deze vragen zijn door het college niet inhoudelijk beantwoord en met een negen regelig briefje afgedaan. De SP-fractie is door dit non-antwoord onaangenaam verrast. De fractie verwacht dat de vragen van 7 juli alsnog serieus door het college zullen worden beantwoord.

Daarnaast is de fractie hogelijk verbaasd over het feit dat de raadsgriffier wordt opgevoerd als behandelend ambtenaar. Het kan niet zo zijn dat de raadsgriffier in een spagaat wordt gebracht door enerzijds inhoudelijk bijstand aan de raad te verlenen en anderzijds dezelfde rol voor het college te moeten vervullen. De SP-fractie vindt deze ontwikkeling ongewenst en ongepast. Wij verwachten van het college een helder antwoord op de vraag waarom de raadsgriffier is belast met beleidsondersteunende taken voor het college.

Ger van Unen,
Fractievoorzitter SP-Hulst

De vragen
Tweede poging vragen over racecircuit