Vragen over Dorpsraad Graauw

21 december 2006

Vragen over Dorpsraad Graauw

Eind november heeft de Dorpsraad in Graauw tijdens de Jaarvergadering haar bestuurlijke taken neergelegd.

Volgens de Dorpsraad ontbreekt het aan (goede) communicatie met de gemeente Hulst. Daarom hebben zij hun bestuurlijke taken neergelegd. Een week na het aftreden van de Graauwse Dorpsraad sprak wethouder Van Driessche tijdens de Jaarvergadering van de Dorpsraad Kloosterzande. De wethouder heeft tijdens deze bijeenkomst gezegd dat het met “begrip en respect voor elkaar” mogelijk is een werkbare situatie te creëren.

De SP-fractie heeft in de gemeenteraad vragen over deze kwestie gesteld. Zo willen we graag van burgemeester & wethouders weten wat zij van de ontstane situatie vinden. En of zij net als de Dorpsraad vinden dat er een gebrek aan communicatie bestaat. Ook vernemen we graag van het college wat wethouder Van Driessche tijdens de Jaarvergadering in Kloosterzande met zijn uitspraak heeft bedoeld. En tot slot willen we ook weten hoe het college denkt dit op te lossen.