1000 HANDTEKENINGEN VOOR FIETS-VOETVEER

11-11-2005• -Hulst- Met de overhandiging van meer dan 1000 handtekeningen tijdens de vergadering van de Provinciale Staten Zeeland hebben we het fiets- voetveer weer op de agenda gekregen bij de Provincie!

Dikke stapel handtekeningen

Samen met de digitale handtekeningenactie van Patrick Keizer op de website Graauw Digitaal hebben we alles bijelkaar meer dan 1000 handtekeningen opgehaald bij mensen die een permanente fiets- voetveer verbinding willen hebben.
Fons Luijben, Provinciale Staten lid voor de SP, stal de show door een weegschaal te gebruiken waarop hij aan de ene kant 45 velletjes papier legde (die stelden de 45 tegenstemmers van zijn vorige motie voor) en op de andere kant de meer dan 1000 handtekeningen van onze actie. Dit was een mooie dikke stapel. Zo maakte hij aanschouwelijk naar welke kant de balans doorsloeg. Het was een leuk gezicht.

Gedeputeerde, Maria le Roy, heeft toegezegd dat ze een onderzoek gaat doen naar het fiets- voetveer als openbaar vervoer voorziening. Dus met aansluitingen en arbovoorwaarden, etc. Daar komt dan een kostenplaatje uit. Als het meevalt maken we een goede kans. Als het bedrag tegenvalt gaan wij zelf op zoek naar medefinanciers. Wij denken hierbij dan aan het bedrijfsleven en aan de gemeentes. Misschien zit er na de verkiezingen in maart in Hulst wel een gemeentebestuur dat wel voor de belangen van haar bewoners wil opkomen.

Er hebben zich bij ons inmiddels 3 reders gemeld die het fiets- voetveer wel willen exploiteren.