Nieuws, december 2017

30 december 2017

Woongoed wakkergeschud

Foto: rob van willignburg / sp

De klopdagen van de SP-werkgroep Terneuzen i.s.m. SP Hulst en SP-Sluis in Sas van Gent hebben succes geboekt. Woningcorporatie Woongoed Zeeuws Vlaanderen heeft nu een informatieavond aangekondigd waarin de slooplannen in de Witte Wijk van een groot aantal huurhuizen zullen worden bekend gemaakt. In de week voor kerst, 17 december (vrolijk kerstfeest!), kregen de bewoners een brief met aankondiging dat 2020/begin 2021 het sloop en nieuwbouwproject gefaseerd van start gaat.

14 december 2017

SP bij Presentatie Project Perkpolder

Foto: rob van willignburg / sp

Woensdagavond, 6 december was een groep SP'ers aanwezig op de informatiebijeenkomst voor Project Perkpolder. Er zou met name meer informatie gegeven worden over de gigantische grondverplaatsing en ophoging van het gebied voor de geplande golfbaan. Omwonenden die zich georganiseerd hebben in de Stichting Schone Polder maken zich het meest druk over de kwaliteit van de grond. Het gaat tenslotte om de aanvoer van rond de 7 miljoen kuub.