Huishoudelijke zorg in zwaar weer!

4 maart 2014

Huishoudelijke zorg in zwaar weer!

Het is echt tijd voor nieuwe verkiezingen! B&W besluiten nu alvast een voorschot te nemen op bezuinigingen in de thuiszorg die wettelijk pas 1 januari 2015 in gaan. De SP heeft talloze bezorgde mensen gesproken die vanwege hun chronische - of tijdelijke ziekte afhankelijk zijn van huishoudelijke hulp. Aanleiding was een brief op de deurmat van Zorgsaam met de mededeling dat er per 1 april a.s. fiks gekort gaat worden in de uren huishoudelijke zorg. Cliënten met een alpha-hulp houden de helft van de uren over en cliënten met een vaste kracht gaan er 15% in uren op achteruit.

Gedurende de laatste twee jaar hebben verreweg de meeste cliënten al de helft aan uren ingeleverd ten opzichte van de CIZ-indicatie die zij kregen in 2011. In 2012 moesten zij, zonder enige vorm van overleg of een gesprek, al een kwart van hun uren afgeven en in 2013 werd er wederom een kwart weggenomen.

Actie! Genoeg is genoeg! De SP zoekt de logica achter de nieuwe indicatieregels want deze botte omgang met hulpbehoevenden is ongewenst. Niemand doet vrijwillig een beroep op zorg! De voorgenomen bezuiniging op de thuiszorg per 1 april is volkomen absurd! De SP ondersteunt gedupeerden via een protestbrief aan Zorgsaam. De brief stelt een duidelijke eis: Een bezwaar-procedure!

Heeft u vragen of wilt u de actie ondersteunen neem dan contact op met de SP. Of bel direkt met Mildred, telefoon: 06-28560900